Slovenskí europoslanci sú za koniec beztrestnosti pre bezohľadných vodičov v EÚ

Zavolajte nám, ak nie sme k dispozícii, zavoláme vám naspäť!

František Herzáň, Tomáš Krajčí

Zákaz šoférovania by mal platiť v celej Únii, nielen v krajine, kde k uloženiu zákazu došlo. Všimnite si však, že všetci europoslanci sa pozitívne vyjadrili ku tomuto zákazu a naopak ani jeden europoslanec nenavrhol za bezohľadnosť, resp. recidívu porušenia pravidiel odobranie vozidla, ako je to v niekoľkých štátoch Únie! Ale veríme, že nie kvôli ukončeniu volebného mandátu.

Slovenskí poslanci Európskeho parlamentu (EP) podporili návrhy pravidiel, ktoré by mali skoncovať s beztrestnosťou bezohľadného šoférovania vo všetkých krajinách EÚ. Predpokladáme, že v svojich výrokoch nezabúdali a mysleli aj na iniciatívu Únie – Vision 0, ktorá bola niekoľkokrát spomenutá aj v našom blogu.

Eugen Jurzyca (SaS) upozornil, že ak policajt pri závažnom porušení pravidiel zakáže zahraničnému vodičovi šoférovať auto, tento zákaz by mal platiť v celej Únii, nielen v danej krajine, ako je tomu dnes. „Takéto návrhy treba pochváliť. Aj preto, že až 40 percent cezhraničných priestupkov zostáva beztrestných. Každý občan EÚ, aj ten vo Svidníku, by mal mať istotu, že v jeho meste nejazdí vodič, ktorému bolo zakázané šoférovať napríklad v Amsterdame za to, že jazdil pod vplyvom alkoholu dvakrát vyššou rýchlosťou, než bola povolená,“ poznamenal.

Monika Beňová (Smer-SSD) verí, že rámec na zaistenie celoeurópskej platnosti rozhodnutí o odobratí, pozastavení alebo obmedzení vodičského preukazu vodiča, ktorý sa dopustil závažného dopravného priestupku mimo členského štátu, prispeje k zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky na európskych cestách. Návrh podľa nej rozširuje systém spolupráce medzi členskými štátmi a vzťahuje sa aj na dopravné priestupky, ktoré najviac prispievajú k nehodám, zraneniam a úmrtiam.

Martin Hojsík (PS) zdôraznil, že cestní piráti sú cestnými pirátmi bez ohľadu na to, či prišli o vodičské oprávnenie v krajine, z ktorej pochádzajú, alebo v inej krajine EÚ. „V súčasnosti ak vodič spácha dopravný priestupok a príde o vodičský preukaz v inej krajine EÚ ako v tej, ktorá ho vydala, sa trest uplatňuje len v krajine spáchania priestupku. Bez akýchkoľvek obmedzení vo zvyšku EÚ. Naša polícia sa nemusí o zadržaní vodičského preukazu v zahraničí dozvedieť,“ vysvetlil a dodal, že „preto prichádza návrh nových pravidiel EÚ s cieľom ukončiť beztrestnosť bezohľadného šoférovania naprieč Úniou, čím sa zlepší celková bezpečnosť cestnej premávky“.

Vladimír Bilčík (nezávislý) ocenil, že nový návrh zavádza rovnaký meter pre všetkých. „Vítam opatrenie, ktorým sa končí beztrestnosť pre nezodpovedných vodičov. Po novom pred následkami nebude úniku a priestupok z cudziny sa bude riešiť aj v domovskej krajine. Prinesie to väčšiu bezpečnosť na cestách aj pre ľudí na Slovensku,“ odkázal.

Michal Wiezik (PS) pripomenul, že „vodičský preukaz šoférom nezoberú len tak. Ak niekomu pre opitosť alebo prekročenú rýchlosť zoberú vodičský preukaz v Nemecku, nemôže prísť domov, vyhlásiť ho za stratený, požiadať o nový a dopúšťať sa recidívy. Jednotný systém evidencie vodičských preukazov v EÚ tomu zabráni,“ odkázal.

Ivan Štefanec (KDH) tvrdí, že ochrana života, zdravia a majetku musí mať prioritu. Preto EP nemôže tolerovať zneužívanie beztrestnosti bezohľadného šoférovania. „Zneužívať to vedia práve tí nezodpovední vodiči, ktorí páchajú priestupky v inej krajine ako v tej, v ktorej im bol vydaný vodičský preukaz. Tým pádom sa na nich doma obmedzenia a sankcie nevzťahujú„, pripomenul.

Jozef Mihál (nezávislý) je presvedčený, že návrh Európskej komisie na rozšírenie zákazov jazdy v celej Únii pri najzávažnejších dopravných priestupkoch povedie k zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky. „Tuto iniciatívu považujem za dôležitú, nakoľko sa vzťahuje na dopravné priestupky, ktoré najviac prispievajú k dopravným a smrteľným nehodám, ako je nadmerné prekročenie rýchlosti, alkohol za volantom alebo vedenie vozidla pod vplyvom drog,“ opísal situáciu.

Peter Pollák (Hnutie Slovensko) priznal, že „nie je zástancom harmonizovania pokút v rámci EÚ, ale zaradenia jazdy bez platného vodičského preukazu do zoznamu závažných dopravných priestupkov podporuje a rovnako aj výmenu informácií o zákaze vedenia motorového vozidla medzi členskými krajinami“.

Zdroj: domov.sme.sk; TASR; foto: Kuchta, G. – SME

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *